January 31, 2008

DILEMA STARŠEVANJA

Na bolniški postelji sem naletela na en stari izvod revije Moj malček. Hmmm, v nosečnosti sem jih kar nekaj preletela, kaj celo prebrala... Potem pa so me te revije za starševanje vedno manj zanimale. Le redko si res kupim Mamo ali Super mami. Zakaj redko?

Ker se v teh revijah nahaja tisoč in en nasvet o vzgoji otroka. Tisoč in en nasvet, kako je kaj, zakaj sploh je in kje se vsega glava drži. A ne zame. Le za tisti del populacije staršev, ki imajo otroke, ki se vsaj v grobem razvijajo 'po knjigi'.

Ob tem prebiranju revije sem se zamislila.
Kje je beseda namenjena staršem, ki otroka ne moremo vzgajati po nekih ubranih smernicah? Kje je beseda za starše, katerih otroci zaostajajo v razvoju? Kje je beseda za starše, ki z otrokom komunicirajo drugače kot z besedami? Kje je beseda za starše, ki bi tudi radi otroku približali življenje, kot ga živi večina (beri: družabne igre, učenje osvajanja novega športa, igranje s prijatelji,...), a moramo to narediti drugače?

Nekoč sem v čakalnici pri psihologinji naletela na revijo Otrok in družina. Naslovnica me sploh ni pritegnila. A vsebina, kar požirala bi jo!
Od sedaj naprej si bom občasno privoščila to revijo.
Vseeno pa bom ob pogledu na vse ostale vedno pomislila na to, da se dela razlika. Pa ne da se pritožujem, ker je res razlika. A ne razumem, da vsepovsod slišim, da so tudi drugačni enakopravni, da se tudi njim namenja pozornost... Potem pa ugotovim, da je ovira že prestop čez domači prag. Zunaj so ovire.

Res pogrešam kakšen članek o vzgoji duševno prizadetih oseb, otrok. Pogrešam pa ga zato, ker sem ga iskala tam, kjer je vse urejeno po merilih današnje družbe, brez odstopanj.

Sedaj pa bom pobrskala po internetu ter šla jutri s tetkico v knjižnico: čas je za kako težko branje, za strokovne nasvete.

Kako mojega otroka vzgajati v čimbolj samostojno in samozavestno osebnost s prikrojeno komunikacijo?

Rabim dober, zares dober načrt... Ki pa bo izpeljan, tako kot do sedaj, po instinktu:)


2 comments:

brendica said...

Pozdravljena Petra!!! Uhhhh!!! Spet težko branje...mislim po mojem okusu...sama sem tudi v pričakovanju in ne vem po kakšnih tujih ali domačih normativih se bo razvijala naša malčica. Zadnjič sem imela enega izmed(zadnje čase kar pogostih) ctg-jev(sem čez rok) in mi sestra ponudi revijo Mama. Na hitro preletim pisma bralcev....izpuščaji...božiček ali dedek mraz...kdaj prvi zobek...obrezovanje...kdaj otrok shodi...vse po nekih normativih priznanega slovenskega pediatra...in kje so otroci ki ne pašejo sem noter...izraz uporabljen namerno, saj družba daje na vsak način vedeti, da določeni ne 'pašejo' nekam?! Mogoče sem zatežena, preveč subjektivna, ampak mi sploh naravnanost dotične revije ni všeč,...ni važno...sem preveč zatežena...joj da vidiš mojo 'grozilno' pismo urednici revije, ki ga nameravam poslati...hecam se, nimam namena nikomur groziti, ampak samo izraziti svoje mnenje o dotični reviji. Mogoče sem tudi zaradi tega odbila prijateljičin predlog, da opišem svoje izkušnje v eni izmed slovenskih porodnišnic. Ne zaradi subjektivnosti ali karšnekoli sovražnosti do revije,ampak zgolj zaradi razloga da enostavno ne ustrazam merilom mamice (bodoče...) ki jih ta revija 'reklamira'. Ampak o okusih ni dobro(pametno) diskutirati...V glavnem Petra vedi da imaš nekje somišljenika, no somišljenico da smo natančni!!!;)

Anonymous said...

Mami ima tudi to revijo naročeno...tudi zaradi službe (je spec.ped.)...in tudi jaz jo občasno prelistam, mi je všeč, tako bolj strokovna je...