*(od pred nekaj dnevi na stolpnici TR3 v Ljubljani)
Čedalje več ljudi ugotavlja, da je POTROŠNIŠTVO preseglo vse meje. V poštne nabiralnike dobivamo oglase, ko se vozimo po cestah, vidimo le oglase, ni medija brez oglasa, v mestih so oglasi na vsakem koraku, montirajo nove in nove kričeče svetlobne napise (ki se bleščijo 24 ur dnevno, z oglasi, kajpak)*, ..., skratka, BOMBARDIRANI smo z oglasnimi sporočili. Vse z namenom, da nam bodo podjetja končno omogočila izdelek, ki nam bo prinesel "dolgoročno srečo". Le izdelek ali dva ali tri rabimo in bomo srečni na veke vekov, kako zlata so podjetja.
Seveda mi temu nasedamo, dopuščamo, da oglaševalska industrija razmišlja namesto nas in kupujemo čedalje več in več, po večini stvari, ki jih čez mesec dni ne potrebujemo več! Na ta račun pa izginjajo gozdovi, število rib se zmanjšuje, tretji svet dela za preživetje, onesnaženost se veča, naravni viri se drastično krčijo, podjetja kruto tekmujejo med seboj za tržne deleže, tudi na račun domače delovne sile in umazanega marketinga.
Poglejte video: Price of Consumption (Cena potrošništva)
A mi nekako ne vidimo te POVEZAVE, ne znamo povezati vseh teh dogodkov, smo le nemočna lutka v rokah oglaševalske industrije. Dejansko je to mogoče zaradi nas samih, v resnici mi držimo ves ta sistem po konci. Mi smo tisti, ki to dopuščamo, vsak posameznik zase.
Nakupuj manj, ŽIVI več!
Eden od sloganov akcije. Se sploh zavedate, koliko denarja, časa in naše predragocene energije gre na račun nepotrebnega nakupovanja? Koliko nepotrebnega brskanja po katalogih, iskanja po internetu?
Upam, da nam počasi postaja jasno, da nam ti izdelki, kakršnikoli že, ne bodo prinesli trajnega zadovoljstva, trajne sreče. Da bomo živeli enako kot doslej, z določenim izdelkom ali brez njega.
Sobota, 24. november 2007
Če se vsega tega vsaj približno zavedate, potem vas pozivam k MEDNARODNI akciji DAN BREZ NAKUPOV ali Buy nothing day, ki že 15 let poteka po svetu, sedaj že v 65-ih državah, v Sloveniji prvič leta 2004. Letos bo akcija potekala 24. novembra in upajmo, da bo vsaj toliko odmevna, kot takrat, ko smo izključili luči za 5 minut. Se še spomnite?
Kako sodelujem? Sodelujete tako, da v soboto, 24. novembra 2007, NIČ NE KUPITE, da se ta dan vzdržite vsakršnih nakupov, vseh 24 ur.
Namen? To je dan, ko lahko pošljemo jasno sporočilo, da nam le ni vseeno, kaj se s svetom dogaja. To je dan, ko lahko pokažemo, da se znamo združiti. To je dan, ko lahko z majhno gesto prispevamo velik korak k boljšemu svetu.
Naj bo torej 24. november dan, ko ne bomo ničesar kupili. Prav ničesar, en dan. Se lahko vzdržimo? Lahko k temu spodbudimo še ljudi okoli sebe? Ste za to, da sprožimo šok terapijo?
Spletne strani:
· Uradna Stran - adbuster.org http://www.adbusters.org/metas/eco/bnd/
· uradna stran UK http://www.buynothingday.co.uk/
· prvič zasledil tule http://www.pozitivke.net/article.php/Dan_Brez_Nakupa
· DVA NIČA ZA CENO ENEGA in BOŽIČ BREZ NAKUPOV?
· Napotki - Kdo odloča v trgovini?
Posameznik je premalo, kaj pa moč interneta?
1. Predpostavimo, da nas začne le 10, in vsak pošlje stotim ljudem, je že 1000 ljudi obveščenih.
2. Vsakemu od prvotnih desetih uspe, da le 10% ljudi pošlje naslednjim, je to 10*10=100 novih pošiljateljev. Torej novih 10.000 obveščenih ljudi, skupaj okoli 11.000.
3. 100 pošiljateljev doseže 10,000 ljudi, z 10% uspešnostjo dobimo 1000 novih pošiljateljev. Ti dosežejo 100.000 novih ljudi, skupno že okoli 111.000.
4. Še en korak ponovimo in smo čez milijon.
Nakupuj manj, živi več! Jaz sem za, si tudi ti?
Tole kroži po spletu v obliki maila, pa tudi na nekaterih blogih ga je zaslediti.
Jaz v soboto ne bom šla v trgovino. Mislim, da ni težko en dan zdržati brez nakupovanja.
Upam, da bo odziv velik. Da bo čimveč ljudi uvidelo, da res kupujemo vse preveč, da bi zadovoljili svoje potrebe, na koncu pa smo vedno bolj revni, pusti.
Pojdimo raje na sprehod, izlet, povabimo koga na kavico ali pa le crkljivo odlenarimo ta en dan...
Samo ne v trgovino!
Čedalje več ljudi ugotavlja, da je POTROŠNIŠTVO preseglo vse meje. V poštne nabiralnike dobivamo oglase, ko se vozimo po cestah, vidimo le oglase, ni medija brez oglasa, v mestih so oglasi na vsakem koraku, montirajo nove in nove kričeče svetlobne napise (ki se bleščijo 24 ur dnevno, z oglasi, kajpak)*, ..., skratka, BOMBARDIRANI smo z oglasnimi sporočili. Vse z namenom, da nam bodo podjetja končno omogočila izdelek, ki nam bo prinesel "dolgoročno srečo". Le izdelek ali dva ali tri rabimo in bomo srečni na veke vekov, kako zlata so podjetja.
Seveda mi temu nasedamo, dopuščamo, da oglaševalska industrija razmišlja namesto nas in kupujemo čedalje več in več, po večini stvari, ki jih čez mesec dni ne potrebujemo več! Na ta račun pa izginjajo gozdovi, število rib se zmanjšuje, tretji svet dela za preživetje, onesnaženost se veča, naravni viri se drastično krčijo, podjetja kruto tekmujejo med seboj za tržne deleže, tudi na račun domače delovne sile in umazanega marketinga.
Poglejte video: Price of Consumption (Cena potrošništva)
A mi nekako ne vidimo te POVEZAVE, ne znamo povezati vseh teh dogodkov, smo le nemočna lutka v rokah oglaševalske industrije. Dejansko je to mogoče zaradi nas samih, v resnici mi držimo ves ta sistem po konci. Mi smo tisti, ki to dopuščamo, vsak posameznik zase.
Nakupuj manj, ŽIVI več!
Eden od sloganov akcije. Se sploh zavedate, koliko denarja, časa in naše predragocene energije gre na račun nepotrebnega nakupovanja? Koliko nepotrebnega brskanja po katalogih, iskanja po internetu?
Upam, da nam počasi postaja jasno, da nam ti izdelki, kakršnikoli že, ne bodo prinesli trajnega zadovoljstva, trajne sreče. Da bomo živeli enako kot doslej, z določenim izdelkom ali brez njega.
Sobota, 24. november 2007
Če se vsega tega vsaj približno zavedate, potem vas pozivam k MEDNARODNI akciji DAN BREZ NAKUPOV ali Buy nothing day, ki že 15 let poteka po svetu, sedaj že v 65-ih državah, v Sloveniji prvič leta 2004. Letos bo akcija potekala 24. novembra in upajmo, da bo vsaj toliko odmevna, kot takrat, ko smo izključili luči za 5 minut. Se še spomnite?
Kako sodelujem? Sodelujete tako, da v soboto, 24. novembra 2007, NIČ NE KUPITE, da se ta dan vzdržite vsakršnih nakupov, vseh 24 ur.
Namen? To je dan, ko lahko pošljemo jasno sporočilo, da nam le ni vseeno, kaj se s svetom dogaja. To je dan, ko lahko pokažemo, da se znamo združiti. To je dan, ko lahko z majhno gesto prispevamo velik korak k boljšemu svetu.
Naj bo torej 24. november dan, ko ne bomo ničesar kupili. Prav ničesar, en dan. Se lahko vzdržimo? Lahko k temu spodbudimo še ljudi okoli sebe? Ste za to, da sprožimo šok terapijo?
Spletne strani:
· Uradna Stran - adbuster.org http://www.adbusters.org/metas/eco/bnd/
· uradna stran UK http://www.buynothingday.co.uk/
· prvič zasledil tule http://www.pozitivke.net/article.php/Dan_Brez_Nakupa
· DVA NIČA ZA CENO ENEGA in BOŽIČ BREZ NAKUPOV?
· Napotki - Kdo odloča v trgovini?
Posameznik je premalo, kaj pa moč interneta?
1. Predpostavimo, da nas začne le 10, in vsak pošlje stotim ljudem, je že 1000 ljudi obveščenih.
2. Vsakemu od prvotnih desetih uspe, da le 10% ljudi pošlje naslednjim, je to 10*10=100 novih pošiljateljev. Torej novih 10.000 obveščenih ljudi, skupaj okoli 11.000.
3. 100 pošiljateljev doseže 10,000 ljudi, z 10% uspešnostjo dobimo 1000 novih pošiljateljev. Ti dosežejo 100.000 novih ljudi, skupno že okoli 111.000.
4. Še en korak ponovimo in smo čez milijon.
Nakupuj manj, živi več! Jaz sem za, si tudi ti?
Tole kroži po spletu v obliki maila, pa tudi na nekaterih blogih ga je zaslediti.
Jaz v soboto ne bom šla v trgovino. Mislim, da ni težko en dan zdržati brez nakupovanja.
Upam, da bo odziv velik. Da bo čimveč ljudi uvidelo, da res kupujemo vse preveč, da bi zadovoljili svoje potrebe, na koncu pa smo vedno bolj revni, pusti.
Pojdimo raje na sprehod, izlet, povabimo koga na kavico ali pa le crkljivo odlenarimo ta en dan...
Samo ne v trgovino!
3 comments:
Hehe, pa ne ravno zdaj ko je štipendija prišla :)
Jaz nisem za...ampak ti že veš, zakaj ;)
Ha, moja stipendija bo zamujala, tko da mi prav pride. Sunqueen, vem zakaj:)Saj bo promet, realno gledano bo verjetno zelo malo ljudi v soboto abstiniralo od praznjenja denarnic...
papa
Post a Comment